E-handel i en trovärdig miljö
E-handel i våra shoppar
På våra redaktionella sajter finns nu möjligheten för våra läsare och andra besökare att köpa utvalda produkter för hemleverans. Vi vill skapa mervärde för våra läsare och samtidigt stärka den lokala handeln.
I vår e-handel erbjuder vi ett utvalt sortiment med fokus på lokala produkter, men säljer även utvalda nationella produkter. Inom koncernen har vi femton webbshoppar där produkter säljs i en, flera eller alla shoppar.
Produkten distribueras direkt hem till konsumenten via den ordinarie distributionen av morgontidningen, vilket är både kostnadseffektivt och snällt mot miljön. Via Early Bird, ett nätverk för distribution, kan vi nå cirka 95% av Sveriges hushåll. På den lokala marknaden kan vi erbjuda expressleveranser med leverans redan dagen efter genomförd beställning.
På våra redaktionella sajter når du en stor målgrupp och om du väljer ett samarbete med kundklubb MERA, vårt lojalitetsprogram för prenumeranter, når du en lojal och köpstark målgrupp med hög konvertering. Kundklubb MERA har ett team som säkerställer marknadsföringen och jobbar med helheten från planering och produktion till uppföljning.
Vi vill att e-handel ska vara enkelt och kan hjälpa er med ett helhetskoncept för att på ett smidigt sätt komma igång. Hos oss får du tillgång till en unik försäljningskanal med stor räckvidd, men även ett skyltfönster för ditt varumärke, produkter och verksamhet.
Så här fungerar det
Marknadsföring och försäljning via våra starka kanaler.
Ni får orderbekräftelse via e-post -> skriver ut adressetikett & plocklista -> packar paketen.
Paket anländer till vår terminal där de scannas och sorteras.
Svensk Hemleverans levererar paketet direkt hem till konsumenten.
Konsumenten får sitt paket levererat innan de vaknar. Paketet hängs i en påse på postlådan eller på dörren om konsumenten bor i hyreshus.
Anna berättar
Se klippet intill där Anna berättar om hur lokala butiker och producenter på ett enkelt sätt kan sälja sina produkter via mediehusens webbshoppar.