Kundernas Google-sökningar avslöjar intresset för Black Friday
NTM:s SEM specialist Niklas Hjelm har analyserat söktrender kopplat just till Black Friday. Genom att analysera Google sökningar de senaste tre åren kan man få fram viss köpintention.
Hur stort köpsuget under 2021 års Black Friday kommer att vara är inte lätt att sia om. Vi tror att köpsuget kommer att vara större än både 2019 och 2020. Sökningarna på Black Friday växer från år till år. 2020 hade Black Friday hela 823 000 sökningar.
När det kommer till sökmotoroptimering är det bra att vara ute i god tid. Med sökordsannonsering kan du snabbare få ut dina erbjudanden och hamna högt upp i sökresultatet.
2020 kostade sökordet Black Friday 5 kr.
Röd stapel _ sökningar black Friday 2019
Blå stapel: sökningar black Friday 2020
Sverige 2019-2020.
Tre tips på digital sökstrategi under köpintensiva högtider som Black Friday och jultider:
- Skapa kampanjsidor som sätter Black Friday i fokus.
- Köp sökordet Black Friday i kombination med din produkt.
- Använd annonstillägget erbjudandetillägg i dina Google Ads-kampanjer.
Behöver ni hjälp att synas?
I så fall erbjuder vi en oslagbar mediemix. Kommunikation som når genom bruset är nyckeln till att leverera bäst effekt. Vilka behov och ambitioner har du? Med kännedom om den lokala marknaden och olika målgruppers mediekonsumtion hittar vi rätt lösning för dig.
Vi erbjuder bland annat:
Uppdaterad och inspirerad?
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!
Varje månad delar vi med oss av vår kunskap för att inspirera och utveckla dig inom kommunikation och marknadsföring.
Genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev godkänner du vår integritetspolicy.